הקמת חברה בקפריסין

פתיחת חברה בקפריסין

פתיחת חברה במדינה זרה יכול להיות מרגש ומאתגר כאחד, ועם התוכנית העסקית הנכונה, נוכל לדאוג לכך שהוא יהיה גם מצליח ורווחי. עבור יזמים ישראלים המעונייים להרחיב את עסקיהם בקפריסין, ישנם כמה צעדים מרכזיים הדרושים בכדי להבטיח תהליך חלק ומוצלח.

אתם מוזמנים לקרוא תחילה את המאמר על תוכנית עסקית באתר. במאמר זה אסקור מדוע כדאי לפתוח חברה בקפריסין,  וארבע נקודות הייחודיות לפתיחת חברה בקפריסין שחובה להתייחס אליהן –  1. דרישות משפטיות ורגולטוריות 2. שיקולי מיקום בתוך קפריסין 3. הבדלים תרבותיים בין ישראל לקפריסין   4. ניתוח תחרות והשוק הקפריסאי. 

דרישות משפטיות ורגולטוריות

רישום עסקי – כדי לפתוח חברה בקפריסין, עלינו לרשום תחילה את החברה ברשם החברות הקפריסאי. ניתן לעשות זאת באופן מקוון. כחלק מתהליך הרישום נצטרך לספק פרטים על העסק כגון: שם, כתובת, ושמות הדירקטורים ובעלי המניות שלו (UBO – Ultimate Beneficial Owner).

מספר ביטוח לאומי – (SIN – Social Insurance Number) לאחר שרשמנו את החברה, צריך להנפיק SIN  ממשרד העבודה, בקפריסין. ניתן להגיש בקשה ל-SIN באמצעות מילוי טופס בקשה והגשתו למשרד. ניתן עשות זאת אף באונליין.

מספר זיהוי מס (TIN – Tax Identification Number) כל העסקים הפועלים בקפריסין חייבים מספר זיהוי לצרכי מס, המונפק על ידי רשויות המס. לצורך הרישום יש לצרף מסמכים שונים, כגון עותק של תעודת רישום החברה, עותק של תעודת ה-SIN ומסמכי זיהוי עבור הדירקטורים ובעלי המניות. 

בקשה לרישיון עסקי – בהתאם לאופי החברה, ייתכן שיהיה צורך לקבל רישיון לפעילות, חברות ישראליות רבות פועלות בקפריסין בתחום הפינטק עם רישיון מה-CYSEC והבנק הקפריסאי המרכזי, תהליך קבלת הרישיון אורך זמן ואף כרוך בעלויות גבוהות. 

הגנה על קניין רוחני – הגנה על הקניין הרוחני (IP) הינה בלב של כל חברה. בקפריסין, ניתן  להגן על ה-IP  על ידי רישום סימנים מסחריים, פטנטים וזכויות יוצרים  במחלקת רשם החברות והכונס הרשמי.

הגנת מידע – אם המיזם אוסף או מעבד נתונים אישיים, נצטרך לציית לתקנת הגנת המידע הכללית (GDPR). ולמנות קצין הגנת מידע וליישם מדיניות ונהלים מתאימים להגנת מידע.

הכרות עם חוקי עבודה –  במידה ונעסיק עובדים, נצטרך לעמוד בחוק העבודה בקפריסין:  דרישות שכר מינימום, שעות עבודה ותקנות בריאות ובטיחות.

לימסול או לרנקה?

כחלק מהתכנית העסקית אנחנו נשאל את עצמנו שאלות שיכוונו אותנו להבין היכן בתוך קפריסין בו נרצה להקים את המיזם: מה התעשייה בה אנחנו פועלים, האם נצטרך עזרה ממשלתית, ומה טווח ההוצאות ההתחלתי שלנו. להלן מספר דגשים-

ניקוסיה – עיר הבירה והעיר הגדולה בקפריסין. האוכלוסייה מגוונת ויש גישה למאגר כישרונות גדול, תשתית מצוינת וקרבה למשרדי ממשלה ולבעלי עניין מרכזיים אחרים. יש לשקול גם את עלויות המחיה הגבוהות בניקוסיה, ישראלים שוואלים אותי לגבי פעילות בניקוסיה אני מדמה את ניקוסיה לירושלים כעיר בירה עם מוסדות ממשלה, ולימסול לתל אביב כמרכז עסקים.

לימסול – לימסול היא העיר השנייה בגודלה בקפריסין. היא ידועה בתעשיות הפינטק והפיננסים וכן הספנות (משלוחים בינלאומיים). בלימסול יש קהילה ישראלית גדולה, ומרכז עסקי עם בעלי מקצוע מהשורה הראשונה.

פאפוס ולרנקה –  ערי חוף בקפריסין הידועות בתעשיית התיירות. אם נרצה להקים עסק בתחום התיירות אז הערים הללו הן התשובה הנכונה. עלות המחיה נמוכה יותר בהשוואה לניקוסיה ולימסול, לשתי הערים יש שדה תעופה צמוד. 

הבדלים תרבותיים בין ישראל לקפריסין

ישנם הבדלים משמעותיים  בין ישראל לקפריסין, ועלינו לנסות להשתמש הם לטובתנו. השפות הרשמיות בקפריסין הן יוונית וטורקית (בצפון קפריסין). אזרחים רבים יודעים לדבר באנגלית, שנפוצה אצלם אף יותר מישראל. 

תרבות עסקית: בישראל תרבות הסטארט-אפ מבוססת וידועה ברוח היזמות שלה. העסקים מתנהלים לרוב בקצב מהיר וישיר, והנטוורקינג מוערך מאוד. לעתים קרובות בקפריסין, העסקים מתנהלים בצורה רשמית והיררכית יותר. לכן, בתוכנית העסקית צריך לקחת בחשבון שדברים לוקחים לאט יותר מבישראל. 

נורמות חברתיות: במדינת ישראל יש אוכלוסייה מגוונת והיא ידועה בערכיה הליברליים והפרוגרסיביים. לעומתה, קפריסין שמרנית יותר, ותפקידים מגדריים מסורתיים עשויים להיות נפוצים יותר. אם זאת, קפריסין מדינה חילונית יותר כאשר הדתיות מושפעת מאורתודוקסיה יוונית ואיסלם. 

 

 

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-25 שנה בשרותים פיננסים לחברות טכנולוגיה וסטארטאפים הכולל ניהול כספים ניהול חשבונות וביקורת. בנוסף, צברנו ניסיון רב במיסוי ישראלי ובינלאומי, דבר המאפשר לנו לספק פתרונות מותאמים לחברות טכנולוגיה הפועלות בשוק המקומי ובזירה הגלובלית, אנו גאים להציע שרותים המשלבים מקצועיות בלתי מתפשרת, זמינות גבוהה, ויחס אישי שמסייע ללקוחותינו להתמקד בצמיחה ובהשגת היעדים העסקיים.


מעוניינ/ת לשמוע עוד? נשמח לקבוע פגישה לייעוץ ולהתאים עבורך את השרותים הפיננסים המתאימים ביותר לצרכים שלך.

בואו נדבר, הקפה עלינו

דילוג לתוכן