fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Last Updated on יולי 26, 2023 by Zohar Bar Chen

STRIPE ATLAS

סליקה באמצעות  Stripe Atlas

חברות טכנולוגיה, סטארטאפים וחברות SaaS הפועלות בשוק בינלאומי נדרשות בשלבים מוקדמים למצוא פיתרון סליקה לתשלומי לקוחות. חברה בשוק המקומי, בדרך כלל תעבוד עם סולק מקומי (ישראכרט, כאל, קארדקום) האחראי על סליקת תשלומי כרטיס אשראי, והעברות בנקאיות תתקבלנה ישירות לחשבון הבנק.

כאשר מגיע לקוח זר, אזי הפיתרון הבנקאי יכול להתאים למכירה חד פעמית, אבל בשרות מתמשך בדומה למרבית חברות SaaS , זה פחות מתאים, העברה בנקאית מסורבלת, וכן לא מועדפת על הלקוח הזר (בד”כ בחברות גדולות לראשי צוותים יש כ”א לשימוש המחלקה, העברה בנקאית חד פעמית מצריכה אישורים שונים).

הפיתרון לבעיית הסליקה הינה התקשרות עם סולק בינלאומי היודע לסלוק לקוחות זרים. בשוק הסליקה הבינלאומי יש חברות רבות כולל ייצוג ישראלי מגוון כגון Bluesnap, Pioneer, Rapid  ו -Safecharge שנמכרה לחברת Nuvei  בשנת 2018.

אולם חברה אחת נוצצת מעל כולם חברת Stripe ולא לחינם לחברה יש API נוח, GATEWAY מתקדם, ואנשי טכנולוגיה אוהבים אותה בשל הגמישות, ואנשי כספים בשל ה-Payouts (העברת כספי הסליקה לבנק) שמבוצע אחת לשבוע, להבדיל מפעם או פעמיים בחודש בחברות אחרות.

מה זה בעצם Stripe Atlas?

Stripe Atlas הינו שרות של חברת STRIP, שבא לתת פיתרון לחברות המעוניינות בפיתרון סליקה בארה”ב, ואין להם פיתרון במדינת המוצא. לדוגמא STRIPE לא יכולה לסלוק חברות בישראל מכיוון שאין לה רישיון סליקה מתאים. אולם חברה ישראלית יכולה להקים חברה בת בארה”ב, כאשר כל המהות של חברת הבת הינה סליקה של לקוחות בארה”ב והעברת כספי הסליקה לחברה הישראלית, וחברה בת זאת תוכל לסלוק את הלקוחות של החברה הישראלית.

על מנת לפשט את התהליך הקימה חברת STRIPE את STRIPE ATLAS ובאמצעות שרות זה ניתן להקים בקלות יחסית חברה בארה”ב (חברת LLC או INC) במינימום מאמץ, ברגע שהחברה מוקמת ומוגשת לאישור הרשויות, מתקבל EIN ובעזרתו ניתן להתחיל לסלוק, ולקבל את כספי הסליקה לחשבון בנק.


נקודות נוספות למחשבה 

  • לסליקה באמצעות Stripe Atlas  יש צורך בחשבון בנק אמריקאי. על מנת לפתוח חשבון בנק בארה”ב בחלק גדול מהמקרים הבנק ידרוש הגעה פיזית של הבעלים (UBO), ישנן פתרונות שאינן דורשים הגעה פיזית לארה”ב, כדוגמת SBV  החביב על סטארטאפים ישראלים. פתיחת חשבון הבנק תתאפשר רק לאחר הקמת החברה הזרה.
  • להקמת חברה זרה יש עלויות בהתאם לסוג החברה. העלויות כוללות Entity Formation, Annual Report  הנהלת חשבונות ועוד, עלויות אלו מתחילות מכ-$800 ויכולות להגיע לאלפי דולרים אם משתמשים בשרות חיצוני של  הנהח”ש ושכר.
  • מחירי העברה – Transfer pricing, בעסקאות בינלאומיות בין צדדים קשורים יש חשש של הסטת רווחים בתוך הקבוצה הרב לאומית, עסקאות אלו כפופות לעבודת חקר שוק ע”פ חוזר מס הכנסה 1/2020 מטרת העבודה להוכיח שהעסקה בוצעה בהתאם לתנאי שוק, לדוגמא אם החברה הזרה סולקת באמצעות STRIPE לקוחות בארה”ב בסכום של $1,000 אזי היא תצטרך לדוגמא להעביר (ע”פ הסכם שרותים) לחברה הישראלית $900, ו-$100 ישארו בחברה הזרה לתפעול השוטף של החברה, וכן לתשלום מס מקומי, וכל זאת תחת בחינה של תנאי שוק מקובלים.
  • בעת הקמת החברה בארה”ב יש להתייעץ עם רואה חשבון/עורך דין לגבי סוג החברה הזרה שתוקם, אולי בעתיד אכתוב על כך מאמר , ברשת ראיתי מאמר באנגלית המסכם היטב את ההבדלים.

 

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן