SaaS Payment Processing סליקת תשלומים

תוכן עניינים

סליקת תשלומים בחברות SaaS

יופי אז יש לנו דומיין שלנו, יש לנו אפליקציה שעובדת ויש לנו לקוחות ראשונים שמשלמים, בהעברה בנקאית.
הגיע הזמן לקפוץ כיתה ולהתחבר לסולק, שיחבר את האתר ל-Gateway ולבנק סולק, ויאפשר לאתר שלכם לסלוק גם לקוחות זרים.
אז מה אנחנו צריכים לדעת לפני שאנחנו בוחרים ספק סליקה?
 

שלוש מילים: גמישות, גמישות ושוב גמישות.

מערכת סליקה צריכה לדעת לתמוך לא רק בחיוב בסיסי, אלא גם בלוגיקות המורכבות של עולם המנויים וההסכמים בחברות SaaS:

  • תשלום חד-פעמי – פשוט.

  • מנוי חודשי חוזר (Recurring).

  • תשלום שנתי – במכה אחת או בפריסה.

  • הטבות מיוחדות – למשל, הנחה של 7% למי שמשלם מראש ל-6 חודשים, אך ניתנת רק בחודש השישי…

הרבה פעמים דווקא אנשי השיווק היצירתיים ממציאים מבני תשלום מיוחדים שהמערכת צריכה לדעת לתמוך בהם. תוודאו שהספק יכול לעמוד בקצב.

מטבעות ותשלומים מחו”ל

אם אתם פעילים בזירה הבינלאומית, אל תסתפקו ביכולת לקבל דולר או אירו – בדקו האם הספק תומך גם במטבעות מקומיים, כמו GBP או CHF למשל.
אל תשכחו לבדוק גם את עלויות ההמרה – זה משפיע ישירות על השורה התחתונה.

התממשקות למערכות קיימות – לא לוותר

אחד הדברים הכי חשובים הוא לוודא שהסולק משתלב טוב עם המערכות הקיימות שלכם, כולל:

  • CRM – האם יש התממשקות ישירה? האם יש יכולת עתידית להתממשקות?

  • ERP – כדאי לבדוק אופציה לייבוא נתונים למערכת ERP, לצורך רישום תקבולים. אם מדובר במספר מועט של תנועות אין לזה משמעות. אולם כשגדלים ויש עשרות או מאות טרנזקציות יש לכך חשיבות רבה.

  • מערכת ניהול כספים – במיוחד לצורכי התאמות (Reconciliation).

בעולם של SaaS עם אלפי לקוחות, לא נפתח כרטיס הנה”ח לכל לקוח. נרצה לראות תקבול מדויק, כולל דיווחים חכמים לפי יום/חודש, ולבצע התאמות מסודרות.

Reconciliation – לא סתם Buzzword

החלק הכי קריטי מבחינת הכספים הוא לוודא שהנתונים מסונכרנים:

  • אם ב-CRM מופיעות 9,789 עסקאות, גם במערכת הסליקה וגם בדו”ח התקבולים מהבנק – המספר חייב להיות זהה בדיוק.

  • אם יש פער – נכנסים ל־Drill Down, מנתחים לעומק, מוצאים את הבעיה ומטפלים.

 

בחירת מערכת סליקה לחברת SaaS היא לא רק עניין טכני. מדובר באבן יסוד לתזרים, לניהול הלקוחות ולשקט התפעולי.
בחרו פתרון שמבין אתכם, תומך במורכבויות שאתם – ואנשי השיווק שלכם – ממציאים, ומתחבר היטב למערכות הקיימות.

אמצעי תשלום אלטרנטיבים

בעבר חברות סליקה סלקו מטבעות FIAT, מטבעות קשים. דולר יורו, GBP וכו’.

כיום חברות Payments מרחיבות את היצע התשלומים האלטרנטיבים, על מנת לספק פתרונות סליקה ולקוחות נוספים. לדוגמא חברה שרוצה לפנות ללקוחות בגרמניה כדאי מאוד שה- PSP שלהם ידע לסלוק אמצעי תשלום בשם SOFORT, או סליקת iDeal הפופלרי בהולנד, במידה ולא יהיו פתרונות אלו ה – Success Rate יפגע וכתוצאה מכך, הלקוח לא ישלים את הרכישה.

 תשלומים אלטרנטיבים כוללים:

  1. Debit Cards כרטיסים נטענים בסכום מוגדר מראש, חברה ישראלית Payoneer מובילה שוק זה הנמצא בצמיחה גדולה,
  2. E-Wallets ארנקים נטענים כגון Paypal, Alipay  

Back Office

 מערכת Back Office עם דוחות מפורטים הינם הכרח לתפעול טוב ויעיל של מערכת התשלומים והסליקה. מניסיוני עבדתי עם סולקים שמערכת Back Office  הייתה מינימלית והקשתה על העבודה, לא היו דוחות מתאימים, והמעקב אחר סטאטוס של טרנזקציות היה בלתי אפשרי, בסופו של דבר גרם לי להפסיק לעבוד עם אותו סולק.

TAXES

כמובן שיש לזכור גם את נושא המיסוי, אם אתם פועלים בישראל יש לחייב במע”מ 17%  ללקוחות ישראלים לקוחות זרים יחוייבו במע”מ 0 במידה והשירות ניתן בחו”ל. 

אם אתם פועלים באירופה, כאן הנושא סבוך יותר, יש להבחין בין פעילות מחברה אירפאית לחברה מחוץ לאיחוד כן יש להבחין בין לקוחות  B2B ל- B2C. 

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-25 שנה בשרותים פיננסים לחברות טכנולוגיה וסטארטאפים.
השרותים כוללים ניהול כספים (שרותי CFO),  הנהלת חשבונות ושכר, ביקורת דוחות כספיים ושרותי מס. בנוסף, צברנו ניסיון רב במיסוי ישראלי ובינלאומי, דבר המאפשר לנו לספק פתרונות מותאמים לחברות טכנולוגיה הפועלות בשוק המקומי ובזירה הגלובלית, אנו גאים להציע שרותים המשלבים מקצועיות בלתי מתפשרת, זמינות גבוהה, ויחס אישי שמסייע ללקוחותינו להתמקד בצמיחה ובהשגת היעדים העסקיים.


מעוניינ/ת לשמוע עוד? נשמח לקבוע פגישה לייעוץ ולהתאים עבורך את השרותים הפיננסים המתאימים ביותר לצרכים שלך.

בואו נדבר, הקפה עלינו