fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Last Updated on אפריל 22, 2024 by Zohar

שימוש בכלי AI לרואי חשבון ומנהלי כספים

כלי AI לשימוש רואי חשבון

כן גם הקידמה הגיעה לרואי חשבון, אני אומר את זה בחיוך, לאחר שנים של שמרנות במקצוע, שאמור לבקר את החברות הכי מתקדמות וטכנולוגיות. רואה חשבון שלא מבין את עולמות התוכן האלו , יהיה לו קשה להבין לעומק את הפעילות של החברה אותה הוא מבקר. כן על מנת להעניק ייעוץ מס וייעוץ אסטרטגי כדאי מאוד שרואה החשבון יכיר את עולמות התוכן הטכנולוגיים ויבין את המונחים המקצועיים. 

תחילה סיפור קצר, לפני שנים רבות שימשתי  כ-CFO של חברת פינטק מתקדמת שפיתחה פלטפורמת B2B מתקדמת, וזכור לי שכל פנייה שלי לרואי חשבון התחילה בהקדמה החוזרת על עצמה, מה הפעילות של החברה במה היא מתעסקת ואיזה ערך היא מביאה ללקוחות החברה. לרואי החשבון היה קשה להבין את הפעילות הטכנולוגית פיננסית (Fintech) של החברה, כך שמטבע הדברים צמצתי את הממשק עם הרו”ח (גילוי נאות הם היו משרד מהביג 4, אומרים שהכי גדול :))

מאז חלקם התקדמו יותר וחלקם פחות, ואף הטכנולוגיה וכלי AI הגיעו לרואי חשבון ולסביבת העבודה שלהם. להלן נסקור מספר כלי AI ושימושים אפשריים של כלי AI.

כלי AI

1. Drone רחפנים לשימוש רואי חשבון, בעבר נשלחתי לספור מלאי במפעל ביטחוני שהיו בו חומרי גלם שמילאו את כל האופק, ובמערומים שונים הייתי צריך להעריך את כמות המלאי והערך הכספי שלו. כיום יש כלים מתקדמים שבהאמצעות מצלמות ו-Computer Vision  יודעים להעריך את המלאי ברמת דיוק שבן אנוש יכול רק לחתום עליה.

 

מערכות OCR וארכיב דיגיטלי

2. חלק מעבודת רואה החשבון הינו דגימת הוצאות והכנסות של החברה המבוקרת. בעבר זאת הייתה עבודה סזיפית של איתור חשבוניות, וחיפוש אינסופי בקלסרים, כיום חלק מרואי חשבון עבר לארכיונים דיגיטאלים כדוגמת DOKKA המסייעים בעבודת רואי חשבון החל מקליטה אוטמטית של חשבוניות ע”י מערכת AI (OCR -Optical Character Recognition )  ועד לניהול ארכיב דיגיטאלי בו ניתן לזהות חשבוניות בקלות.

3. שימוש בכלי AI כדוגמת ChatGPT  בעבודה השוטפת, במאמרי הקודם בנושא הדגמתי כיצד ChatGPT  יכול לסייע בעבודת רואה חשבון החל מהסבר בשפה טבעית ופשוטה מונחים ונושאים מקצועיים, אגב גם בשפה העברית, למרות שלדעתי בשפה האנגלית נקבל תשובה קולעת יותר (תרגום המכונה עדיין לא עובד ב-100%).

בדוגמא הבאה ביקשתי מ-ChatGPT שיסכם לי את תקן IFRS 19 הנוגע להטבות לעובדים. והתוצאה לפניכם. אגב ביקשתי ממנו שיכנס לדמות של רואה חשבון על מנת שהתשובה תהיה מקצועית יותר. זה נקרא ChatGPT Prompt בו ג’פטו נכנס לדמות ומתאים את התשובה שלו לדמות.

 

 

ChatGPT  ככלי עזר לכתיבת מאמרים (SEO)

4. חלק מעבודת רואה חשבון עצמאי הינה כתיבת מאמרים מקצועיים ופוסטים ברשתות. מטרת כתיבת המאמרים הינה מתן מידע ללקוחות, וכן כלי לקידום עצמי של השרותים, וקבלת דרוג גבוהה במנועי החיפוש. ChatGPT  הינו כלי מדהים לכתיבת המאמרים יש כלים נוספים כדוגמת Jasper שעולה כסף, ויכול לבצע עבודה נהדרת בכתיבת מאמר.

I Have a Dream

 כלי AI ימשיכו ללוות את עבודת רואה החשבון ומנהל הכספים. כחובב טכנולוגיה הייתי שמח לראות את כלי AI משתלבים בתחומים הבאים:

1. NLP – שילוב של טכנולוגיית NLP במילוי שאלוני KYC, וטפסים שונים לרשויות

2. שימוש ב-NLP למערכות ERP, מה יותר נחמד מלדבר למערכת אנא הפיקי מאזן בוחן דולרי ל-22 בשפה טבעית ותוך שנייה לקבל את מבוקשי, מאשר להיכנס לתפריטים מייגעים, כן רמת השימושיות של מערכת ה-ERP תעלה, שכן המנכ”ל יוכל להפיק דוחות ללא עזרתכם…

3. אוטמצייה טובה יותר בקליטת חשבוניות (וכן הפתרונות הקיימים לא מספיק טובים) ואף פתיחת לקוחות וספקים באופן אוטמטי (כולל חיבור בממשק ע”פ ח.פ. וקבלת כל המידע של הספק/לקוח כולל ניכוי מס במקור מעודכן)

4. טיפול והתאמה של כרטיסי אשראי

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן