fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Last Updated on מרץ 16, 2024 by Zohar Bar Chen

רשות החדשנות מענק תנופה

מענק מסלול תנופה – כללי

מסלול תנופה מתאים ליזמים ואו חברות שיש להם רעיון למוצר וזקוקים למענק על מנת לפתח את הרעיון ולבדוק היתכנות (POC- Proof Of Concept). זהו מענק ראשוני לחברה ומתאים לשלב  Pro Seed שבו היזם והחברה ממש בצעדיהם הראשונים.

מטרת המסלול

כאמור מטרת מסלול תנופה, הינה מענק ליזם בתחילת דרכו, בד”כ זה יהיה ה”כסף הראשון” שהיזם יפגוש. מענק זה ישמש לפתח את הרעיון, ולהשיג היתכנות כלכלית לרעיון. כך שהשלב הבא יהיה גיוס הון משמעותי יותר הכולל הקמת החברה וגיוס עובדים או שותפים. המטרה הינה לתת דחיפה ראשונית ליזמים על מנת שיוכלו לפתח את הרעיון ולהגיע מוכנים יותר לשלב ה-Seed.

סכום המענק

סכום המענק נגזר מגובה התקציב המאושר לפרויקט. לדוגמא במידה ונגיש תקציב של 100 אלף ש”ח והמענק שיאושר הינו 50% אזי אנחנו נקבל כמענק 50 אלף ש”ח.

המענק המקסימלי הינו בשיעור של 85% מהתקציב המאושר, ועד לתקרה של 200 אלפי ש”ח. כך שמסמכי הבקשה-התקציב לא יעלו על 235 אלפי ש”ח לתקופה של 12 חודשים

מדי פעם הרשות מבקשת לעודד סגמנט מסויים, ומעניקה לו תקציב עודף. נכון לשנת 2023 המענק לתחום ה-  Bio Convergence (שילוב של ביולוגיה עם פיזיקה, ננו טכנולוגיה, הנדסה גנטית ועוד) זכה לעדיפות.

תנאי סף לתוכנית תנופה

  1. מגיש הבקשה לא מקבל מענק או סיוע אחר מהרשות לחדשנות או מהמדינה.
  2. היקף גיוסים של החברה מיום הקמתה אינו עולה על 500 אלף ש”ח

קריטריונים לבחינת הבקשה

  1. צוות – יכולות הצוות מבחינת ניסיון וסיכויי הצלחה, בדומה לקרנות הון סיכון שבוחנות היטב את הצוות לפני השקעה. גם הרשות לחדשנות רוצה לוודא שהצוות יכול להוציא לפועל את התוכנית ושיש לו את יכולות הפיתוח והביצוע
  2. שוק – הרשות תבחן את גודל השוק הפוטנציאלי
  3. תרומה  – סיכויי החברה או היזם לגיוס המשך, גם כאן הרשות רוצה לוודא שהמענק לא ירד לטמיון, ושיהיה המשך למאמצי הפיתוח והמסחור, ובסופו של דבר יתרום לכלכלה בישראל.

 מה ניתן לבצע עם מענק תנופה?

בכספי המענק ניתן להשתמש ע”פ התקציב המאושר עבור:

  1. רכישת חומרים לפיתוח
  2. יועצים וקבלני משנה 
  3. הוצאות שיווק שונות כולל השתתפות בכנסים
  4. רישום פטנט

החזר המענק – תשלום תמולוגים

במידה והחברה תייצר הכנסות ממכירת המוצר המפותח היא תחוייב בתשלום תמלוגים של 3% מהמכירות, ע”פ כתב האישור עד לגובה המענק + ריבית. התשלום הינו רבעוני בהתאם לדוח ביצוע שהחברה מגישה לקרן תמורה.

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן