fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Last Updated on אפריל 22, 2024 by Zohar

רשות החדשנות מסלול Seed ומסלול Pre-Seed החדש

 

מסלולי מענקים חדשים

זה לא סוד ששנת 2023 הייתה קשה לסטארטאפים המעוניינים לגייס הון ראשוני, שנת 2024 נראית מאתגרת אף יותר. ע”פ מקורות שונים כ-80% מההשקעות הון סיכון בישראל מקורן בהון זר, וכאשר המצב הפולטי/ביטחוני בישראל בקשיים, סקטור זה מתקשה לגייס.
כן בשנים האחרונות יש השקעות עודפות בשוק התוכנה האירגונית הפינטק וכמובן סייבר, בעוד שסקטורים שונים כגון מכשור רפואי תחבורה חכמה, ואנרגיה סבלו בחוסר השקעות, וזהו מצב ריכוזי לא בריא.

לאור זאת הרשות לחדשנות יצאה במספר מסלולים חדשים/מעודכנים שאמורים לגשר על הפער הנ”ל כאשר הדגש של הרשות הינו השקעה בחברות דיפטק (חברות עם סיכון טכנולוגי גבוה, המצריכות מימון גבוה, ומיעוט משקיעים) כאשר בחברות אלו יש התלכדות של לפחות 2 טכנולוגיות מרכזיות, ודגש על קניין רוחני חזק, כן הרשות מעוניינת  לקדם חברות עם אלמנטים פיזים (חומרה) ולא רק חברות תוכנה. 

מסלולים 

ברשות לחדשנות בנו מספר תוכניות חדשות/ישנות המתאימות ל-Life Cycle של חברת סטארטאפ, בהתאם לשלב הטכנולוגי/עסקי שלה. להלן פירוט התוכניות הרלבנטיות:

  1. תנופה – מסלול המתאים ליזמים בתחילת הדרך, המסלול מאפשר מענק של עד 200 אלף ש”ח לבחינת הטכנולוגיה (POC), בחינת השוק, ובניית צוות המיזם.
  2. Pre-Seed – מסלול לבחינת פיתוח ראשוני, והוכחת ה-POC. מסלול זה מתאים לחברות שגייסו עד 1.5 מיליון ש”ח (ראו טבלה בהמשך) וה-ARR שלהם נמוך מ-300 אלף ש”ח.
  3. Seed – מסלול המתאים לחברות מתקדמות יותר עם מוצר ראשוני עובד (MVP)  או בשלבי פיתוח, כאשר התנאי הינו שסך הגיוסים נמוך מכ-2 מיליון דולר (7.5 מיליום ש”ח) וה ARR נמוך מ -800 אלף דולר.
  4. Round A – תמיכה בחברות בשלב ה-Growth  שסך הגיוסים המצטבר נמוך מ-13.5 מיליון דולר, וה-ARR נמוך מ-8 מיליון דולר.

 

 

סכום המענק

להלן פירוט המענק המקסימלי לפי המסלולים השונים:

  1. מסלול תנופה – מענק של עד 200 אלף ש”ח ל-12 חודשים כאשר שיעור המענק המקסימלי הינו  60% מהתקציב המאושר (תקציב מקסימלי של 250 אלפי ש”ח).
  2. Pre-Seed – מענק של עד 1.5 מיליון ש”ח ושיעור מענק של עד 60% (חברות שעומדות בתנאים של חברה מועדפת קרי, ערבים, חרדים, ונשים תקבלנה תוספת של 10% נוספים).
  3. Seed – מענק של עד 3 מיליון ש”ח ושיעור מענק של עד 50% (כנ”ל חברות שעומדות בתנאים של חברה מועדפת קרי ערבים, חרדים, ונשים תקבלנה תוספת של 10% נוספים).
  4. Round A – מענק של עד 15 מיליון ש”ח ומענק של עד 30% (חברות שעומדות בתנאים של חברה מועדפת, ערבים, חרדים, ונשים תקבלנה תוספת של 10% נוספים).
 

החזר המענק – תשלום תמולוגים

אחת היתרונות של קבלת מענק מרשות החדשנות הינו שהמענק לא מדלל את בעלי המניות, זאת אומרת אין דרישה להקצאת מניות. אולם במידה והחברה תייצר הכנסות ממכירת המוצר המפותח היא תחוייב בתשלום תמלוגים של כ- 3% מהמכירות, עד לגובה המענק + ריבית. התשלום הינו רבעוני בהתאם לדוח ביצוע שהחברה מגישה לקרן תמורה.

בארוע מסוג אקזיט שיעור התמלוגים יכול להגיע ל-300%. ניתן לקרוא מאמר שלנו בנושא שיעור תמלוגים בעת הוצאת ידע מישראל

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן