fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Last Updated on אוקטובר 8, 2023 by Zohar

מענק שיווק-תוכנית כסף חכם

 

מענק שיווק – תוכנית כסף חכם (מסלול יצואן מתחיל)

תוכנית כסף חכם היא תוכנית תמיכה הניתנת על ידי משרד הכלכלה לעסקים המעוניינים להתרחב ולפתח שווקים בחו”ל. מסלול “יצואן מתחיל” הוא תוכנית שמטרתה לסייע לעסקים להתחיל או להרחיב את פעילותם הייצואית, על ידי מענק לביצוע פעולות והוצאות שיתמכו בהתרחבות לחו”ל.

התמיכה ניתנת על בסיס תקציב שהחברה מגישה למשרד הכלכלה, לאחר בחינת התקציב המשרד ממנה בודק מקצועי המגיע מעולמות השיווק והפיתוח העסקי, לבחינת ההצעה ופגישה עם החברה. לאחר הפגישה, הבקשה נבחנת ובמידה ומאושרת כתב אישור נשלח לחברה, כאשר המענק מתבצע על סמך החזר הוצאות שהוצאו בפועל.

התוכניות כוללות מגוון רחב של תמיכות, כולל הכנת תוכניות עסקיות ושיווק, חיפוש לקוחות, הפקת קטלוגים ופרסומים, תמיכה בפיתוח מוצרים וטכנולוגיות חדשות, ועוד.

גובה המענק של מסלול “יצואן מתחיל” משתנה לפי הגודל והמורכבות של הבקשה המוגשת לאישור. לפי מידע שפורסם על ידי משרד הכלכלה, ניתן לקבל תמיכה כספית של עד 50% מהוצאות הקשורות לפעילות של החברות המתאימות לתנאי התוכנית, בהשתתפות בהוצאות של עד 300 אלפי ש”ח (עסק המשתייך למיעוטים עד 450 אלפי ש”ח).

זאת אומרת במידה והחברה מגישה תקציב לפעילות שיווק בינלאומית של 600 אלפי ש”ח, המענק שיאושר הינו כ-50% שזה 300 אלפי ש”ח, יש לשים לב כי לא כל ההוצאות מוכרות כך שסכום המענק יכול להיות נמוך יותר.

מענק השיווק, הינה בעצם הלוואה ללא סיכון. כך שאם הפעילות לא מצליחה, הלוואה זאת הופכת למענק.

תנאי סף לתוכנית כסף חכם

טרם הגשת הבקשה יש לבדוק האם החברה עומדת בתנאי הסף לבקשה הכוללים: 

1. היקף ייצוא שנתי לשוק הייעד הינו עד 1 מיליון ש”ח

2. מחזור המכירות של העסק בשנה הקלנדרית שקדמה לא נמוך מ-500 אלפי ש”ח, ולא יותר מ-100 מיליון ש”ח.

3. העסק הגיש תוכנית שיווקית לשוק אחד בלבד, או שני שוקי יעד בלבד

הוצאות מוכרות – תוכנית כסף חכם

תוכנית השיווק המאושרת תומכת במגוון הוצאות ופעולות שיווק בינלאומי בהתאם להוראות מנכ”ל 5.10 :

1. הכנת תוכנית שיווק
2. הפעלת עובדים מקומיים ויועצים בשוק היעד
3. הוצאות בגין איסוף מידע בשוק היעד
4. פרסום ושיווק אונליין, כגון מימון קמפיינים בגוגל LINKEDIN ופייסבוק על מנת לייצר לידים.
5. הוצאות נסיעה לחו”ל, תערוכות והדגמות
6. תקורות כגון ייעוץ משפטי וביטוח סיכוני סחר חוץ

 

תשלום – תמלוגים

במידה והחברה תייצר הכנסות מפעילות בשוק היעד (גידול של 1 מיליון ש”ח ביחס לשנת הבסיס) היא תחוייב בתשלום תמלוגים של 3% מהגידול, ע”פ כתב האישור עד לגובה המענק (מוגבל ל-5 שנים). התשלום הינו רבעוני בהתאם לדוח ביצוע שהחברה מגישה למשרד הכלכלה.

 

 

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן