fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מע”מ אירופאי במסחר אלקטרוני

4CDF2F7C245DD316CC2046F4F95F6A34_800x392.20190717T191749

 החל מהראשון ליולי 2021 חלו מספר שינויים בחקיקת מע”מ באיחוד האירופאי בנושא חיוב מע”מ על חברות מסחר אלקטרוני (E-commerce). מטרת השינוי הינו פישוט הכללים עבור חברות מסחר אלקטרוני מצד אחד, ומצד שני הרחבת בסיס המס לחברות מסחר אלקטרוני הפועלות באירופה.

על מי חל השינוי?

השינוי חל על חברות מסחר אלקטרוני כדוגמת סוחרי אמזון, פלטפורמות למסחר (Fiverr, Upwork), בתוך האיחוד ומחוץ לאיחוד, מטרת השינוי הינה להחיל כללים אחידים על מסחר מקוון.
 

מה השתנה?

  1. ביטול פטור ממע”מ על יבוא שערכו עד 22 יורו, חברות רבות ניצלו לרעה פטור זה בשנים החולפות, וביטול הפטור בא לסגור פירצה זאת, כך שסוחרים המוכרים באירופה סחורה שערכה פחות מ-22 יורו, חייבים להוסיף מע”מ למחיר המוצר/שירות לפי שיעור המע”מ במדינת הקונה
  2. רישום למע”מ – טרום השינוי כל סוחר היה חייב ברישום לרשויות מע”מ בכל מדינה בה הייתה לו פעילות אם עבר את סף הרישום הקבוע בחוק של אותה מדינה, לרישום זה בכל מדינה בניפרד יש לו עלויות גבוהות, וכן כרוך בבירוקרטיה רבה. על מנת לפשט את הרישום והתשלום לכל מדינה בנפרד נקבע בחקיקה החדשה כי כל מדינה תקים פורטל רישום OSS-One Stop Shop שבה הסוחרים/ פלטפורמות למסחר יכולים להירשם ולטפל במכירות שלהם באיחוד הארופאי. כן נקבע סף רישום אחיד של 10,000 יורו שמעליו הסוחר חייב רישום במדינה בה הינו סוחר. כן תשלום המע”מ עבור כל המדינות בה יש לסוחר פעילות יבוצע במקום אחד באתר שהוקם.
  3. כן הוקם פורטל לסוחרים זרים מחוץ לאירופה בשם Import One Stop Shop ובקיצור IOSS, בה הסוחרים יכולים להירשם בקלות למע”מ האירופאי (באמצעות מתווך) ולשלם במדינת הרישום את המס העקיף, רישום זה תקף לסוחרים שהשרות/מוצר שהינם מוכרים נמוך מ-150 יורו. 
 
מהלך זה משפר את השקיפות גם לצרכנים בתוך אירופה. כאשר קונה מאחת ממדינות האיחוד רוכש מסוחר שהוא Non EU seller, כעת לאחר השינוי מחיר המוצר או השירות צריך לכלול את המחיר הסופי כולל המע”מ

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email

Follow Us

ניוזלטר

Post Views: 102
דילוג לתוכן