fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Last Updated on אפריל 22, 2024 by Zohar

מס מכירה בארצות הברית- בדיקת נקסוס NEXUS

 

פתיחת חברה בארה”ב

חברות סטארט אפ ומסחר אלקטרוני רבות נדרשות להקים חברה בת או חברה אם בארה”ב . ההתאגדות בארה”ב הינה פשוטה לרוב וניתן להקים חברה במהירות יחסית (במיוחד אם אתם מחזיקים דרכון אמריקאי).

מרבית הישראלים מעדיפים להתאגד במדינת דאלוואר בה חוק החברות הינו מתקדם מאוד, ועלות ההתאגדות נמוכה יחסית. אולם עם הקמת החברה האמריקאית, חלות על החברה דינים וחוקי מס שונים הזרים למשקיע הישראלי הממוצע. אף רואה חשבון ישראלים רבים אינם מכירים את חוקי המס החלים על חברות אמריקאיות.

במאמר זה ננסה להבהיר חלק מהמושגים הקשורים למס מכירה (Sales Tax), וחובת הדיווח ותשלום מס זה החל על חברות אמריקאיות בהקשר של חברות סטארט אפ ו-Ecommerce  ישראליות.

 

מהו נקסוס Nexus?

חברות בארה”ב הפועלות במספר מדינות (States) צריכה לגבות את מס מכירה (Sales Tax) ולהעבירה למדינה. מס מכירה חל על הצרכן הסופי ובכל מדינה יש אחוז שונה ופטורים שונים ממס זה. החבות על מס זה אינה טרויאלית, בואו נתאר חברה הפועלת בשוק האמריקאי כאשר משרדי החברה בניו יורק, יש לה מחסנים בפלורידה, ולקוחות מאריזונה וקליפורניה. היכן החברה תשלם את מיסי המכירה שהיא גובה?

לצורך מענה על שאלה זאת אנו נבחן היכן לחברה יש נקסוס – קשר פיזי או קשר כלכלי למדינה המחייב אותה בדיווח ותשלום המס מכירה.

לצורך קביעה היכן על החברה לשלם מיסי מכירה, אנו בודקים האם לחברה יש Nexus במדינה בה היא פועלת כאשר מושג זה משקף האם לחברה יש קשר מהותי למדינה, במידה והתשובה הינה כן, אזי אנחנו נחוייב לדווח על המכירות באותה מדינה, במידה והתשובה שלילית – לא תחול חובת דיווח.

לכל מדינה יש שיטה שונה לקבוע האם לחברה קיים נקסוס בשטח שיפוטה, כאשר בעבר עיקר הבחינה הייתה בדיקת נקסוס פיזי (Sufficient Physical Nexus) כאשר בעקבות חקיקה משנת 2018 South Dakuta v. Wayfair, Inc.  נוסף קשר נוסף שהיא נקסוס כלכלי – ובהתקיימה חברה תחוייב בגבייה ותשלום מיסי מכירה אף אם אין לה נקסוס פיזי, תיקון זה פתח אפשרות למדינות לגבות מס מחברות תוכנה ואיקומרס גם אם אין להם נוכחות פיזית במדינה.

דוגמא לנקסוס פיזי וכלכלי במדינת ניו יורק

לבחינת נקסוס במדינה,על החברה לבחון אם יש לה נקסוס פיזי – נוכחות פיזית (Brick and Mortar Store) הכוללת העסקת עובדים במדינה, אחזקת מלאי, השכרת משרדים ומחסנים, שליחת נציגי מכירות וכו’.

הנקסוס הפיזי משתנה ממדינה למדינה ויש צורך לבדוק באופן פרטני האם לחברה יש נקסוס פיזי.
בחינת נקסוס כלכלי -ה
חל משנת 2018 בעקבות הלכת South Dakuta v. Wayfair Inc על החברה לבחון אם היא עומדת בתנאים “הכלכליים” הבאים:

סף לגביית Sales Tax : הסף ממנו החברה גובה ומדווחת בניו יורק הינו 500,000 דולר (חישוב שנתי) אם החברה הגיעה במהלך השנה לסף זה, אזי מרגע שיש לה נקסוס היא צריכה לגבות את המס מכירה.

סף טרזקציות שנתי : מעל 100 טרנזקציות/ פעולות מכירה תחול חובת דיווח

חברה העומדת בסף הגבייה ולא מדווחת לרשויות, צפויה לספוג קנסות ואף ענישה פלילית על נושאי משרה בחברה. חובת הדיווח הינה בדרך כלל רבעונית, אולם התנאים מסויימים הדיווח הינו חודשי.

כמובן שמלבד חובת הדיווח של מיסי מכירה יש חובות דיווח נוספות שנסקור במאמר נוסף.

 

 

 

 

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן