fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנהלת חשבונות ארצות הברית-חובה לדעת 2

הנהלת חשבונות בארה”ב – כיצד מתחילים

הקמת חברה בארה”ב הינה צעד פשוט וקל יחסית. ניתן להקים כיום חברה בארה”ב תוך מספר ימים. מרבית הישראלים מעדיפים להקים חברה בדאלוואר בגלל חוק החברות המתקדם שלה, והקלות המס של המדינה, לדוגמא בדאלוואר אין מס מכירה, דבר המקל מאוד על פעילות של חברות חדשות. 

לאחר שהקמנו את חברה יש לדאוג לנושאים הכספיים. דבר ראשון יש למלא טופס SS-4 על מנת לקבל מספר מעסיק ברשויות המס- EIN, שבלעדיו לא נוכל לפתוח חשבון בנק.

לאחר קבלת מספר ה-EIN ניתן לפתוח חשבון בנק, ואף להתחבר לאמצעי סליקה כדוגמת Stripe, ולהתחיל את הפעילות העסקית של החברה

נקודות שחובה לבדוק בתחילת הפעילות

  1. האם אנחנו הולכים להעסיק עובדים? במידה והתשובה חיובית, כדאי להתחבר לספק שרותי שכר כדוגמת Justworks על מנת שיסייעו בהכנת השכר ודיווח לרשויות, יש לשים לב שלעיתים לשכות שרות אלו מוכנות לתת שרות החל מ-2 עובדים ומעלה. במידה ויש עובד אחד מומלץ לאתר יועץ מס מקומי שיסייע (עלות הכנת תלוש בודד תהיה יקרה מאוד)
  2. באיזה מערכת כדאי לנהל את הכספים? ישנם מספר מערכות כספים פשוטות לניהול כדוגמת Quickbooks ו-XERO שהינן פשוטות לתפעול. במידה ורוצים לנהל את החברה בהנהלת חשבונות כפולה (ניהול והתאמה של חשבון הבנק) זה מצריך ידע בהנהלת חשבונות, ומומלץ לנהל באמצעות מנהל חשבונות פנימי או חיצוני.
  3. הפקת חשבונית לקוח – מזל טוב הגענו לשלב חשוב של הפקת חשבונית מס. בארה”ב יש מס מכירה, המשתנה בין מדינה למדינה (אחוז המס נקבע על פי כתובת הקונה באמצעות ה- ZIP CODE).
    מס המכירה נגבה על ידי המוכר ומועבר לרשויות המס, כאשר לכל מדינה יש מנגנון נפרד לגביית המס. כך שאם לדוגמא הגענו לחבות מס בניו יורק וניו ג’רזי, אנו נצטרך לדווח לכל מדינה בנפרד על המס שגבינו מתושבי המדינה.
  4. במידה ואין לנו חבות מס במדינה מסויימת (NEXSUS) אזי אנו נפיק חשבונית לתושבי המדינה ללא חיוב במס. יש חשיבות רבה למעקב ה-NEXUS בכל מדינה ומדינה. יש לשים לב שהחבות במס מכירה יכולה לנבוע מאחזקת משרד או מחסן, העסקת עובדים או הגעה לסף כלכלי, לדוגמא אם הגענו בניו יורק להכנסות של 0.5 מיליון דולר, מרגע שהגענו לסכום זה, יש לחייב במס מכירה (רק לתושבי ניו יורק)


לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בהטמעת מערכות ERP, בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן