fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Last Updated on אוגוסט 13, 2023 by Zohar Bar Chen

מסלול חברות הזנק-רשות החדשנות

 

מסלול חברות הזנק – כללי

מסלול חברות הזנק הוא אחד ממסלולי המימון החשובים של הרשות לחדשנות בישראל. המסלול עוסק במימון ותמיכה לחברות צעירות בתחילת דרכן (בדרך כלל חברות Startup) בכל תחומי הטכנולוגיה והתעשיה לתמיכה במחקר ופיתוח.

מטרת המסלול

המטרה העיקרית של מסלול חברות הזנק הוא לסייע לצמיחה ולפיתוח של חברות הזנק בתחומי החדשנות והטכנולוגיה בישראל. על מנת להשיג את המטרה הזו, הרשות לחדשנות מעניקה מימון ותמיכה לחברות בשלבים השונים של הצמיחה שלהן. 

תנאי סף לקבלת המענק

 

  1. חברה צעירה  – עד 5 שנים מהקמתה.
  2. חדשנות טכנולוגית – זהו נושא שאנו נשאלים לגביו רבות, יש להדגיש שסעיף זה הינו בעל הניקוד הגבוה ביותר, בנוסף לבחינת הרק של הצוות. כיום לא מספיק להשתמש ב- Buzz words כגון שימוש בלימוד מכונה ו-AI אלא החדשנות חייבת להיות עמוקה ואמיתית והיא תבדק ע”י ודקים מנוסים. למשרדנו ניסיון רב בחידוד נושא החדשנות על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה.
  3. צוות – גם נושא זה מקבל ניקוד גבוה בעת בחינת הבקשה. הצוות צריך להיות חזק ובעל רקע מתאים.
  4. תוכנית עיסקית ופיננסית מפורטת, הגיונית (הכנסות של 2 מיליון דולר בשנה הראשונה, יפסל על הסף בחוסר סבירות, אלא אם כן אתם Chat GPT).
  5. תוכנית שיווק- מה ה-go to Market שלכם, כיצד תגיעו ללקוחות , וכל זה כמובן חייב לקבל ביטוי בתוכנית.
 

הטבות מסלול חברות הזנק

 

הטבת מסלול זה הינו קבלת מענק בגין התקציב המאושר. בטבלה למטה מפורטים המענקים בהתאם למסלול. לדוגמא סטארט-אפ ממרכז הארץ יכול להגיש בקשה למענק עד לתקציב שנתי של 5 מיליון לשנה, המענק המאושר הינו 20%-50% כך שבמקסימום המענק שהחברה תקבל הינו 2.5 מיליון ש”ח. 

 

ניתן לראות מהטבלה שחברת סטארט-אפ המעסיקה מיעוטים  (אחזקה של לפחות 33% מהון המניות) , חרדים, או נשים זכאים למענק של 70%-75% מהתקציב המאושר. זאת הטבה משמעותית, שכן כספי ההשלמה שחברה כזאת צריכה לגייס הינו נמוך משמעותי, ומתבטא אף בדילול נמוך יותר של המשקיעים.

קריטריונים ללבחינת הבקשה

  • כאמור רמת החדשנות הינה מפתח לבחינת התוכנית, הפרויקט חייב להיות עם אתגר טכנולוגי/מדעי משמעותי
  • פוטנציאל צמיחה גבוה של הפרויקט – כך שהחזר ההשקעה של המדינה הינו חיובי
  • צוות החברה – צוות חזק בעל track record של יכולת פיתוח, ואף יכולות עיסקיות.

בסופו של דבר, מסלול חברות הזנק של הרשות לחדשנות הוא כלי חשוב ויעיל לקידום ולפיתוח החברות החדשות ביותר בתחום הטכנולוגיה והחדשנות. התמיכה הכספית והמקצועית המצויינת שהמדינה מציעה מאפשרת לחברות להתפתח ולצמוח בצורה יעילה ומתוכננת, ולתרום לקהילה ולתעשייה בצורה חיובית.

 

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן