fbpx
Search
Close this search box.

Last Updated on אפריל 30, 2023 by Zohar Bar Chen

תפקיד מנהל כספים-CFO בסטארטאפ

תפקידו של מנהל הכספים הראשי CFO בסטארטאפ הוא קריטי להצלחת העסק. סמנכ”ל הכספים אחראי לפקח על כל ההיבטים הפיננסיים של החברה, החל מפיתוח ויישום אסטרטגיות פיננסיות ועד לעזרה בגיוס כספים והוצאה לפועל של התוכנית העסקית של החברה. אם בעבר הסתכלו על CFO כזה שאחראי על ה”בלמים” בחברה, כיום מבינים שיש ל-CFO תפקיד חשוב בהוצאה לפועל של התוכנית האסטראטגית והצמיחה.

 

אחת מהאחראיות החשובות ביותר של סמנכ”ל הכספים בסטארטאפ היא לפתח וליישם אסטרטגיה פיננסית התומכת ביעדי החברה. זה כולל יצירה וניהול של תקציב החברה, חיזוי הכנסות והוצאות עתידיות וזיהוי מקורות מימון פוטנציאליים. CFO חייב גם לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם צוות ההנהלה של החברה כדי להבטיח שהמטרות הפיננסיות יתאימו לאסטרטגיה הכוללת של החברה.

 

אחריות מרכזית נוספת של סמנכ”ל הכספים בסטארטאפ היא ניהול תזרים המזומנים של החברה. זה כולל מעקב אחר הוצאות החברה, זיהוי הוצאות והשקעות שבהם החברה יכולה להוזיל עלויות, והבטחה שיש מספיק מזומנים בהישג יד כדי לעמוד בהתחייבויות החברה. כמו כן, על CFO לוודא שהחברה מנצלת את משאביה הכספיים בצורה יעילה , על מנת שהחברה תוכל להמשיך לצמוח ולהתרחב.

 

CFO בסטארטאפ חייב גם כישורים תקשורתיים  טובים, הן פנימית והן חיצונית. באופן פנימי, סמנכ”ל הכספים חייב לתקשר עם חברי צוות ההנהלה ושאר החברה כדי להבטיח שכולם מבינים את המצב הפיננסי של החברה וכיצד זה משפיע על ההצלחה הכוללת של העסק. חיצונית, סמנכ”ל הכספים חייב לתקשר עם משקיעים, בנקים ובעלי עניין אחרים כדי לעדכן אותם לגבי הביצועים הפיננסיים של החברה ותוכניות עתידיות.

 

בנוסף לאחריות הליבה הללו, על CFO  בסטארטאפ להיות מעורב גם בתפעול השוטף של החברה. זה כולל ניהול חשבונות וחייבים של החברה, הכנת דוחות כספיים ופיקוח על המערכות והתהליכים הפיננסיים של החברה. סמנכ”ל הכספים חייב להיות מוכן גם להתמודד עם אירועים בלתי צפויים, כמו משברים פיננסיים או שינויים בשוק, ולהגיב במהירות וביעילות כדי למזער את השפעתם על החברה.

 

לבסוף, CFO בסטארטאפ חייב להיות מנהיג שיכול לעורר השראה ולהניע את שאר החברה. זה כולל מתן דוגמה חיובית שאחרים יוכלו ללכת בעקבותיהם, שקיפות וכנות לגבי מצבה הפיננסי של החברה, ועידוד אחרים לחשוב בצורה יצירתית ולקחת אחראיות. סמנכ”ל הכספים חייב להיות גם מנטור ומאמן טוב, לעזור לאחרים לפתח את הכישורים והידע הדרושים להם כדי להצליח בתפקידיהם.

 

לסיכום, תפקידו של סמנכ”ל הכספים בסטארטאפ הוא קריטי להצלחת העסק. סמנכ”ל הכספים חייב להיות בעל חשיבה אסטרטגית, מתקשר טוב, פותר בעיות ומנהיג שיכול לעורר השראה ולהניע את שאר החברה. על ידי עבודה צמודה עם חברי צוות הניהול ושאר החברה, סמנכ”ל הכספים יכול לעזור לסטארטאפ להגיע ליעדיו ולהגיע להצלחה.

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול חשבונות במערכות ERP מתקדמות , יש לנו ניסיון רב במיסוי ישראלי ובינלאומי, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן