fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Last Updated on אפריל 22, 2024 by Zohar

שרותי הנהלת חשבונות פריורטי במיקור חוץ – חובה לדעת

עלייתם של שירותי הנהלת חשבונות במיקור חוץ

בסביבה העסקית המהירה של היום, חברות מחפשות כל הזמן דרכים לייעל את הפעילות שלהן ולהישאר תחרותיות. תחום אחד שבו אופטימיזציה זו חיונית במיוחד הוא הנהלת חשבונות. שירותי הנהלת חשבונות במיקור חוץ התגלו כפתרון פופולרי לעסקים המעוניינים לייעל את התהליכים החשבונאיים שלהם. על ידי מיקור חוץ של משימות הנהלת החשבונות שלהם, חברות יכולות לפנות זמן ומשאבים יקרים כדי להתמקד בפעילויות הליבה העסקיות.

שירותי הנהלת חשבונות במיקור חוץ מציעים מספר יתרונות על פני מחלקת הנהלת חשבונות פנימית, מסורתית. תחילה, הם מספקים גישה לצוות של אנשי מקצוע מנוסים המתמחים בהנהלת חשבונות וכספים. גם עסק קטן צריך מדי פעם יעוץ של מנהל כספים או רואה חשבון מיומן. כשהנהלת חשבונות מתבצעת במיקור חוץ זה אפשרי, אולם כשהמחלקה הינה פנימית לא תמיד יש את הגורם המקצועי שיסייע בפתרון בעיות.

כן, מיקור חוץ של שירותי הנהלת חשבונות יכול להביא לחיסכון משמעותי בעלויות לעסקים. על ידי מיקור חוץ של משימות אלו, חברות יכולות להימנע מההוצאות הכרוכות בגיוס והכשרת צוות הנהלת חשבונות במשרה מלאה. במקום זאת, הם יכולים לשלם תשלום קבוע (ריטיינר) עבור השירותים שהם צריכים, מה שמקל על צפי ההוצאות.

תפקידן של מערכות ERP בניהול פיננסי

בנוסף למיקור חוץ של שירותי הנהלת חשבונות, עסקים רבים מבקשים להתקדם למערכות Enterprise Resource Planning (ERP) כדי לייעל את תהליכי הניהול הפיננסי שלהם. מערכות ERP משלבות היבטים שונים של פעילות החברה, לרבות הנהלת חשבונות, ניהול מלאי, משאבי אנוש ועוד, לפלטפורמה אחת וריכוזית.

אחד היתרונות המרכזיים של מערכות ERP הוא יכולתן לספק נראות בזמן אמת לנתונים הפיננסיים של החברה. על ידי ריכוז כל המידע הפיננסי במקום אחד, מערכות ERP מאפשרות לעסקים לקבל החלטות מושכלות במהירות ובדייקנות. נראות זו חיונית לחברות הפועלות בתעשיות הפועלות בסביבה תחרותי בהן זריזות ותגובתיות הן קריטיות להצלחה, כגון סטארטאפים, חברות טכנולוגיה, פינטק ועוד.

יתר על כן, מערכות ERP יכולות להפוך משימות חשבונאיות שגרתיות רבות לאוטומטיות, כגון הזנת נתונים, התאמה ודיווח. על ידי אוטומציה של תהליכים אלה, עסקים יכולים להפחית את הסיכון לשגיאות ולפנות זמן יקר לצוותי הנהלת החשבונות שלהם להתמקד בפעילויות אסטרטגיות יותר.

היתרונות של שילוב שירותי הנהלת חשבונות במיקור חוץ עם מערכת ERP פריורטי

שילוב של מערכת פריורטי בהנהלת חשבונות חיצונית, אינו טרויאלי, המערכת הינה מורכבת ומרבית משרדי הנהח”ש במיקור חוץ, נמנעים מלעבוד עם מערכת זאת. הסיבות מגוונות החל מהכשרה ארוכה של מנהלי חשבונות המכירים לעומק את המערכת, עלות התוכנה  הגבוהה יחסית והאיפיון של המערכת לעסק, וכן לעיתים המערכת היא אובר קילינג לעסק.

אם כך מדוע אנחנו מתעקשים לעבוד עם מערכת זאת? הסיבה העיקרית הינה  כי אנחנו מאמינים שזאת המערכת הכי טובה היום בשוק, המערכת מתאימה לאופי הישראלי שלנו שמבקש גמישות מקסימלית באיפיון ובתצוגה של המערכת, היכולת לשנות תצוגה בקלות יצירת תהליכים עסקיים אוטמטים בדקה, ניהול חכם של מטבעות ועוד (נראה אותכם מבצעים זאת במערכת SAP או מערכת ERP זרה אחרת).

אני אתן דוגמא חברת סטארטאפ שעברה אלינו ממערכת הנהח”ש ישראלית נפוצה, הנתונים הכספיים של החברה הוקלדו בשקלים, והצגת רווה”פ דולרי (לפי דרישת המשקיעים) הייתה בעייתית וכרוכה בעלות גבוהה. החברה הגיעה למשרדינו, ולאחר איפיון והטמעה קצרים הטמענו את מערכת הפריורטי לחברה , ולחברה בת האמריקאית שלה. שתי החברות מנוהלות היום בדולר (בישראלית גם בש”ח) , ניתן להפיק דוחות מאוחדים לשתי החברות, ולהציג דוחות תזרים מזומנים זמן קצר מתום החודש. כן המערכת כוללות אוטמציות רבות, כגון איש מכירות המקבל הודעות למייל בגין תשלום של הלקוחות שלו או פיגור בתשלום של הלקוחות, ומיע אותו לפעולה

כמו כן למייסד המשרד, זוהר יש ניסיון של 20 שנה בהטמעת מערכת פריורטי, עם למעלה מ-50 הטמעות מוצלחות בחברות שונות, כך שמעבר לפריורטי מכל מערכת אחרת הינו צעד פשוט וטבעי לעסק שלכם

 

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן