fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Last Updated on מאי 3, 2024 by Zohar

שרותי הנהלת חשבונות לסטארטאפ וחברות טכנולוגיה

 

הנהלת חשבונות לסטארטאפ – מתי הזמן הנכון להקמת חברה?

כל סטארטאפ מתחיל ברעיון לפתרון בעיה, כשאנו מחליטים שאנו קופצים למים, ורוצים לקדם את הרעיון לסטארטאפ, יש מספר שלבים שבהם יש להחליט האם זה הזמן הנכון להקים חברה או שמה כדאי להמתין.

מדוע להמתין? כי להקמת חברה ואחזקתה יש עלויות שיכולות להגיע לכמה אלפי שקלים בשנה, ואם בסוף הסטארטאפ מכל סיבה שהיא לא יוצא לדרך (וראיתי לא מעט מקרים כאלה) אז חבל על הוצאה.

אז מה הם השלבים שבהם כדאי להתקדם ולהקים את החברה?

  • במידה ויש משקיע שרוצה להשקיע בחברה בין אם זה ANGEL או Friends and Family , זה הזמן להקים את החברה ולצאת לדרך, שכן רק בחברה יש אפשרות להקצאת מניות.
  • אם רוצים להתחיל כ- Bootstrap  ולהתקדם בפעילות המיזם, אז זה הזמן להקים את החברה ולפתוח תיקים ברשויות (מס הכנסה ומע”מ) שכן לכל הוצאה שתשלמו בארץ (חברה/עוסק) נוסף מע”מ תשומות, ואת זה ניתן לקבל כהחזר מהמדינה.
  • לעיתים רוצים להגיש בקשה לתוכניות למענקים וחלק מהדרישות המקדמיות הן הקמת חברה.

הנהלת חשבונות לסטארטאפ – מה הייחודיות?

הנהלת חשבונות לסטאטאפ הינה ייחודית, וכשם שכשכואב הברך הולכים לאורטופד ולא קרדיולוג, כך הנהלת חשבנות של סטארטאפ צריך ניסיון והבנה כיצד לבצע את זה נכון. אז מה היחודיות בהנהלת חשבונות של סטארטאפ:

  • מערכת ERP רב מטבעית  -MUST. היכולת להפיק דוחות גם בש”ח וגם בדולר (לבקשת משקיעים) הינה הכרחית ולכן אנחנו מנהלים בברירת מחדל את כל הסטאטאפים וחברות הטכנולוגיה במערכת רב מטבעית היודעת להפיק דוחות רב מטבעיים, ויודעת לשערך את השינויים בשערי מטבע באופן אוטמטי.
  • הבנה של פעילות החברה הינה שלב הכרחי ומקדמי של הנהלת חשבונות טובה ונכונה. לאחר הבנה הפעילות של החברה יש לבנות אינדקס הוצאות הכולל:
      1. הכנסות – חלוקה בין הכנסות בארץ וחו”ל, הכנסות SaaS  והכנסות מחידוש Subscription.
      2. הוצאות מו”פ – חלוקה להוצאות שכר עובדים, קבלני משנה, חומרים ותוכנות, שרותי CLOUD, בניית PROTOTYPE כאשר יש אב טיפוס וסדרות ייצור ראשוניות
      3. הוצאות מכירה ושיווק – כולל שכר אנשי שיווק ומכירות, שכר Account Managers, שכר יועצים חיצוניים, עלות שיווק Online כולל Google Facebook Linkedin  עלות תוכנות שיווק Zapier, Zoominfo, CRM 
      4. הוצאות הנהלה וכלליות ותפעול – כולל שכר, שרותים מקצועיים, שכ”ד ואחזקה ושונות.
  • טיפול בתקציב החברה, והפקת דוחות של תקציב מול ביצוע (budget vs. actual)
  • התאמות בנק חודשיות, וטיפול שוטף בתיק  Up to date  – אנחנו יודעים שסטארטאפ הינה חברה דינמית שמתפתחת ומגייסת כספים בשנים הראשונות, והכנת החברה ל Due Diligence חשובה ביותר בתהליך ההשקעה לכן יש חשיבות רבה לטיפול נכון ומתמשך בתיק. 

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן