fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שרותי הנהלת חשבונות לחברות הרשומות בארה”ב

פתיחת חברה בת בארה”ב

חברות וסטארטפים ישראלים מסתכלים מערבה, לשוק האמריקאי האינסופי. הישראלים אוהבים את השוק האמריקאי מכיוון שזהו שוק שאוהב חדשנות, ומוכן לשלם עבור כל שיפור בשורת הרווח ב -EBITDA שלו.

אז הקמנו סטארטאפ ישראלי, פיתחנו מערכת SaaS, או כל IP אחר, יש לנו לקוחות ראשונים מישראל ואף מארה”ב, ומגיעים לנקודת ההחלטה האם להקים חברה בת בארה”ב או שאפשר להמשיך למכור מרחוק.

לשיקול האם להקים חברה בת יש היבטים תפעוליים, ושרותיים מלבד ההיבט הפיננסי, לדוגמא, קירבה ללקוחות, עבודה ב- Time Zone אמריקאי וגיוס עובדים מקומיים (בעיקר אנשי מכירות מקומיים).

במאמר זה אנו נעסוק מה עושים רגע אחרי שהתקבלה ההחלטה להקים חברה בת (האם CORP או LLC), כיצד נתפעל את הצד הפיננסי. 

הנהלת חשבונות לחברות בארה”ב

כל חברה עם פעילות עסקית מחוייבת בדיווח לרשות המס הפדראלית (IRS), הדיווח חייב להתבסס על מערכת הנהח”ש העומדת בתקנות. יש לא מעט תוכנות מדף לטיפול בהנהח”ש, אנו ממליצים לבחור תוכנת הנהח”ש שתעבוד בתאימות עם המערכת בחברות אחרות בקבוצה, לדוגמא אם החברה הישראלית עובדת על מערכת בינלאומית (Sap, NetSuite) אז יש הגיון רב לנהל את הנהח”ש החברה בת, על אותה מערכת על מנת לקבל תמונה מלאה. במידה והחברה הישראלית עובדת על מערכת מקומית (לדוגמא חשבשבת) במקרה כזה אנו נעזור לחברה לבחור מערכת, שתתן תמונה מלאה ואינטגרטיבית עם החברה הישראלית. כן חשוב מאוד לנהל את החברה בשיטה הכפולה (double entry bookkeeping) זו שיטה שמנהלת את חשבון הבנק בצורה סגורה כך, שכל טרנזקצית מזומן שמשולמת מהבנק, כרטיס אשראי, EMI, או אפילו ארנק ביטקוין, מותאמת כך שיש הסבר לכל פעולה.

חובות דיווח

כאמור כל חברה עם פעילות עסקית חייבת בדיווח על ההכנסות והרווחים. בארה”ב בניגוד לישראל הדיווח מורכב שכן יש את מערכת המס הפדראלי, ויש את המיסוי המדינתי שהשילוב בין שתיהן נותן את המס האפקטבי של החברה. להלן ההבדלים בין סוגי המיסוי הפדראלי והמדינתי:

מיסוי פדראלי – החל מחודש ינואר 2018 הופחת המס הפידראלי ל-21%, חברות זרות הפועלות בארה”ב חייבות להגיש דוח שנתי הנקרא 1120F (ה-F מלשון Foreign) עד ל-15 במרץ בשנה העוקבת.

מיסוי State Sales Tax– בארה”ב אין מנגנון מע”מ VAT הדומה לישראל ואירופה. בארה”ב כל מדינה רשאית לקבוע את ה-Sales Tax על כל חברה בעלת פעילות עיסקית בתחומה חייבת ברישום, המנגנון הינו Nexus. מנגנון זה שונה בין מדינה למדינה והוא בודק את הזיקה של פעילות החברה למדינה. הזיקה כוללת את היקף המכירות במדינה (State), פעילות שיווקית, עלות שכר עובדים, שווי רכוש וכו’.

בטבלה לעיל ניתן לראות כי ה- Nexus זאת אומרת החובה ברישום Sales Tax במדינת קליפורניה, היא אחת מ-3
א. מחזור מכירות העולה על 536,446,USD בשנה

ב. שווי נכסים במדינה 53,644 USD 

ג. עלות שכר עובדים 53,644 USD בשנה

הטבלה הינה רק דוגמא, והחוקים משתנים לעיתים קרובות כך, שיש לעקוב בצורה אקטיבית אחר השינויים על מנת לדעת האם קיימת חובת רישום של Sales Tax במדינה.

הנהח”ש לחברה אמריקאית

עד כמה שזה ישמע מוזר הנהלת החשבונות אמריקאית דומה מאוד לשיטה בישראל.
בישראל שיטת החשבואית המקובלת לחברות SMB הינה (IFRS), בעוד השיטה הנהוגה בארה”ב הינה(US-GAAP), כמובן שישנם הבדלים כגון בהכרה בהכנסה והכרה בהוצאות, אולם השיטה הבסיסית של הנהלת חשבונות כפולה, הכוללת התאמת בנק מאוד דומה. מי שיודע לקרוא דוחות כספיים ומאזן בוחן של חברה ישראלית, הוא מהר מאוד יתמצא גם בדוח או מאזן בוחן האמריקאי. החלקים המרכיבים את הנהח”ש הם:

  1. General ledger  זהו הספר הראשי הכולל בתוכו את כל פקודות היומן והכרטיסים. אם רוצים לאתר חשבונית ספציפית או תנועה כספית, זה המקום לאתר אותה.
  2. Accounts Receivable – ספר עזר חייבים, כאן ירשמו חובות פתוחים של לקוחות, וחייבים אחרים.
  3. Accounts Payable – ספר עזר זכאים, כאן ירשמו כל החשבוניות והחובות לספקים וזכאים.
  4. P&L – דו”ח רווה”פ של החברה ניתן לחתוך לפי פרמטרים שונים כגון תאריכים, סוגי הוצאה ועוד.
  5. Trail Balance – מאזן בוחן – זהו ריכוז של כל הכרטיסים ב-USD לתקופה, יכול להיות מאזן בוחן שנתי, מאזן בוחן רבעוני וחודשי.
ב-AccountX אנו מבצעים מלבד הנהח”ש, גם חשבות שכר (ע”י לשכה חיצונית-זהו ה-BEST PRACTICE לחברות קטנות ובינונויות), כאשר בתום כל חודש אנו מסיימים עם התאמות הבנקים, ובוחנים ביחד עם הרו”ח האמריקאי האם יש מדינו נוספות שעברו את הסף וחייבות ב-Sales Tax 

לנו ב- AccountX ניסיון רב בעבודה בהנהח”ש לחברות הרשומות ב-US ובאירופה. כולל ליווי חברות בתהליך צמיחה ותמיכה פיננסית מעוניין לשמוע עוד? קבע פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email

Follow Us

ניוזלטר

Post Views: 842
דילוג לתוכן