fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערוץ מענקים מהיר לסטארטאפים-כל המידע על סיוע מלחמת “חרבות ברזל”

ערוץ מענקים מהיר של רשות החדשנות – מטרת המסלול

עם פרוץ מלחמת “חרבות ברזל”, יצאה רשות החדשנות בערוץ מענקים מהיר בסכום של כ-400 מיליון ש”ח, לסיוע לסטארט-אפים בעלי חדשנות טכנולוגית עם Runway (צפי תזרים מזומנים הנמדד בחודשים) הקטן מ-6 חודשים. מטרת המענק הינה לסייע לסטארט-אפים לעבור את התקופה הקשה ולאפשר להם להמשיך בפעילות עד לסיום המערכה. הרשות לחדשנות ומשרד האוצר השכילו להבין שהחוסן הכללי של המשק הישראלי הינו חשוב ביותר להמשכיות של קטר ההיטק הישראלי שחטף זעזוע, ולאפשר לחברות לצלוח את התקופה. 

סכום המענק

סכום המענק נגזר מגובה התקציב המאושר לפרויקט. המענק הינו בגובה של 50% מהתקציב המאושר, עד לתקרה של 7.5 מיליון ש”ח, לתקופה של 9 חודשים.

 בתרשים למטה ניתן לראות דוגמא לתקציב מאושר לתשעה חודשים בסכום של 1.6מיליון ש”ח, המענק הינו בגובה של עד 50% מהתקציב המאושר לתשעה חודשים, בדוגמא למטה מענק של 843 אלפי ש”ח, כאשר החברה צריכה לדאוג למימון משלים בסכום זהה.

 

תנאי סף לתוכנית תנופה

 

  1. חברה טכנולוגית חדשנית, הנמצאת בעיצומו של תהליך הפיתוח (לא מתאים לחברות צעירות ללא נכסים). 
  2. החברה נמצאת בשלב מתקדם יחסית בפיתוח ונמצאות לקראת שלב המכירות.
  3. בעלת Runway  של עד 6 חודשים, זאת אומרת תזרים המזומנים של החברה הכולל: בנקים, חייבים, חברות אשראי, לקוחות, בניכוי ספקים וזכאים צריך להספיק לעד 6 חודשי פעילות של החברה. ניתן לבדוק את הזכאות בסימלטור שהרשות פירסמה.
 

קריטריונים לבחינת הבקשה

 

  1. חדשנות טכנולוגית של המוצר – מדובר החדשנות טכנולוגית בנוגע לקניין הרוחני, או בנוגע לפיתרון חדשני לבעיה קיימת, נושא זה עובר בדיקת מקצועית של הרשות
  2. שוק – הרשות תבחן את גודל השוק הפוטנציאלי ופוטנציאל הצמיחה של החברה
  3. יתרון תחרותי, קניין רוחני IP, חברה שאין בבעלותה קניין רוחני משמעותי, סיכוייה למענק קטנים. הרשות מחפשת את החברות שיש להם חדשנות וקניין רוחני.
 

מועדים להגשת הבקשה

 

 להלן מועדי ההגשה של הבקשות כפי שהרשות לחדשנות פירסמה, מניסיון עבר – כדאי להגיש מוקדם ככל האפשר, סדר הבדיקה הינו לפי סדר ההגשה, כך שהגשה מוקדמת לתקבל עדיפות בבדיקה.

 

החזר המענק – תשלום תמולוגים

במידה והחברה תייצר הכנסות ממכירת המוצר המפותח היא תחוייב בתשלום תמלוגים של 3% מהמכירות, ע”פ כתב האישור עד לגובה המענק + ריבית. התשלום הינו בדרך כלל חציוני (ישנם חריגים החייבים בדיווח שנתי) כאשר התשלום הינו ישירות לחשבון בנק של קרן תמורה.

דגשים והערות

  1. על החברה לדאוג למימון משלים בגובה 50% מהתקציב המאושר, עם קבלת כתב האישור על החברה להוכיח את יכולת המימון המשלים.
  2. על החברה לספק הוכחת מימון משלים, זה יכול לכלול דפי עו”ש מעודכנים, הסכמי השקעה חתומים, התחייבות בעלים.
  3. חברות הפועלות באזור פיתוח א’ זכאיות לתוספת תמיכה של 10%, וחברות בעוטף עזה ל-25% תוספת.
 

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן