fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנהלת חשבונות ODOO לעומת פריורטי – חובה לקרוא

מהי מערכת ניהול של ODOO

מערכת ODOO הינה מערכת ניהול אירגוני (מערכת כוללת של משאבי הארגון, כולל רכש, כספים, שיווק, לוגיסטיקה ועוד) בקוד פתוח שפותחה על ידי חברה בלגית המעסיקה אלפי עובדים, עם מיליוני משתמשים. יחודה של המערכת הינה קלות השימוש והאינטגרטיביות שלה, כך שעל בסיס אותה פלטפורמה ניתן להקים אתר אינטרנט בקלות יחסית, לנהל קמפיינים, להתחבר ל-CRM וכן להתחבר למערכת הנהלת החשבונות, וכל זאת ללא אינטגציות מורכבות, אלא בקלות יחסית כאשר כל חלקי המערכת משולבים אחד עם השני.

מערכת פריורטי (Priority)

מערכת פריורטי הינה מערכת ERP ישראלית שפותחה בישראל עבור חברות ישראליות, והחלה את התרחבותה בשנים האחרונות לשוק הבינלאומי, למערכת תמיכה במספר שפות, ויכולה לעבוד בענן (פריורטי זום) ואף בהתקנה מקומית. מערכת ה-ERP של החברה אומצה על ידי חברות הייטק ישראליות רבות בשל קלות ההטמעה, והאופציה להתאמה לשוק האמריקאי.

יתרונות  וחסרונות של מערכת ODOO

  1. החברה המפתחת בעלת אלפי עובדים עם גב פיננסי חזק.
  2. מיליוני התקנות ברחבי העולם מעניקים רובסטיות למערכת.
  3.  מוצר זול ביותר (לינק לתמחיר של ODOO), בכמה עשרות דולרים ניתן לקבל מערכת ERP מתקדמת.
  4. אין צורך באינטגרציות מורכבות בין מערכת ה-CRM והנהח”ש, מערכת ODOO מגיעה מקוסטמת עם שלל אינטגרציות BUILT-IN.
  5. מאות תוספים (חלקם בתשלום) Add-On המעניקים פיתרון טכנולוגי כמעט לכל בעיה.
  6. מתאים מאוד לחברות SMB בתחום ה-ECOMMERCE והייטק.
  7. חיסרון בולט של המערכת הינו מבחינת מספר התקנות בישראל הנאמד בכמה עשרות-מאות- עם זאת סכום זה בעלייה מתמדת, כך שהמערכת תפויה לצבור לקוחות מקומיים.
  8. לוקלזיציה של המערכת לניהול חשבונות ע”פ חוקי המס בישראל- ישנה לוקליזציה עם זאת אין המון חברות המשתמשות במודול ACCOUNTING של ODOO כך שזהו חיסרון בולט, בהשוואה למתחרים כגון פריורטי להם יש אלפי התקנות, והמערכת כבר עברה התמודדה עם כל מקרי קצה.

יתרונות וחסרונות של מערכת פריורטי – Priority

  1. פריורטי הינה מערכת ישראלית במלוא מובן המילה, המתאימה ל”ראש הישראלי” הדורש יכולת שינויים ושליטה כמעט בכל פרמטר במערכת  (בשונה ממערכות ERP מתקדמות שהינן “סגורות” יותר כדוגמת SAP).
  2. מערכת רב מטבעית מלאה, המאפשרת לנהל את המערכת בצורה נוחה מאוד. לדוגמא, חשבונית במטבע יורו, תקלט בשלושה מטבעות שונים: יורו, ש”ח, ודולר (הגדרת המטבעות יכולה להשתנות, בהתאם להטמעה). כך שבקלות ניתן לנהל את הכספים בשני מטבעות עיקריים, מה שמקל על איחוד דוחות כאשר יש יותר מחברה אחת בקבוצה.
  3. יכולות עיצוב מתקדמות הכוללת עיצוב מסכים, עיצוב דוחות וניהול הרשאות בצורה פשוטה ונוחה.
  4. התאמה מלאה למערכת המס הישראלית
  5. יכולות לוגיסטיקה מלאות ומתקדמות (ניהול ייצור, ניהול מלאי, WMS)
  6. מבחינת רב לאומיות -המערכת בראש ובראשונה מערכת ישראלית. בהטמעה של המערכת בארה”ב, יש לרכוש מודול נוסף (לא זול). בהטמעה של המערכת באירופה, יש להתשתמש במטמיע מקומי, שכן מערכת המע”מ האירופאי מורכבת ומצריכה הטמעה מקומית פר מדינה (VIES, REVERSE CHARGING).

אז איזה מערכת מתאימה לי?

זאת תשובה חמקמקה ולא בינרית שכן לכל חברה מתאימה מערכת אחרת, ניתן מספר דוגמאות:

  1. סטארטאפ בעולמות ה-SAAS שרוצה להטמיע רק מערכת כספית, והם משתמשים במערכת CRM שונה נניח Hubspot, בד”כ אני אמליץ להם להטמיע מערכת פריורטי, שמתאימה לחברות SAAS, ומערכת הכספים שלהם קלה לשימוש.
  2. לחברה בעולמות ה-E-COMMERCE המעוניינת בהטמעה הכוללת אתר אינטרנט, מערכת CRM ומערכת כספים, מערכת ODOO יכולה להתאים במקרה זה בזכות האינטגרטיביות של המערכות בחבילת אפליקציות שלה, וכן המחיר הזול וקלות ההטמעה
הטמעה של מערכת כספית הינה החלטה שתלווה את החברה זמן רב, שכן לא מומלץ להחליף מערכת כל שנה. ולכן כדאי לבדוק היטב בתחילת הפעילות ולהתייעץ עם רואה חשבון / מטמיע מערכות על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר לחברה.
 
 

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בהטמעת מערכות ERP, בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן