fbpx
Search
Close this search box.

טופס 1099 וטופס W-9 ומה שביניהם

טופס 1099 – חשיבותו ושימוש במערכת המס בארה”ב

במערכת המס האמריקאית, טופס 1099 משחק תפקיד חיוני בדיווח וניהול הכנסות שאינן משכר. הטופס משמש ככלי דיווח לסוגים שונים של הכנסות, ומאפשר למס הכנסה האמריקאי (IRS) ולנותני השרותים שקיבלו את התשלום, לעקוב אחר הכנסותיהם באופן מדויק וחוקי.

ישנם מספר סוגים של טופס 1099, כל אחד מהם מיועד לדווח על סוג שונה של הכנסה. לדוגמה:

  •   1099-NECמשמש לדיווח על תשלומים לקבלנים עצמאיים ונותני שרותים.
  •    1099-INTלדיווח על הכנסות מריביות.
  •     1099-DIVלדיווח על הכנסות מדיבידנדים.

את הטפסים יש לשלוח למקבל התשלום עד סוף חודש ינואר בשנה העוקבת למתן התשלום, אי הגשה בזמן גוררת תשלום קנסות, ואף סנקציות חמורות יותר.

מי חייב בטופס 1099?

כל קבלן עצמאי המקבל תשלום מחברה חייב בטופס 1099 אולם במיקרים הבאים אין חובת הגשה:

  • חברות (Corporation) פטורות בדרך כלל, החובה הינה על קבלן שרותים עצמאי.
  • מקבל התשלום (Vendors) מקבל סכום הנמוך מ-600 דולר (לגבי טופס 1099 – NEC).
  • מקבל התשלום קיבל תשלום באמצעות כרטיס אשראי, PAYPAL, או ספק צד שלישי.
  • ספקים מחוץ לארה”ב.
  • ספקים המוגדרים כ – Tax Exempt כגון בתי ספר, בתי חולים וכו’ פטורים מטופס 1099.
  • עיסקאות נדל”ן (מדווחות על טופס 1099S ופטורות מטופס 1099MISC).
 

טופס W-9

טופס W-9 משמש ככלי חיוני לאימות פרטים פיננסיים ומס של עצמאיים וספקים. הטופס,

שכותרתו היא “בקשה למספר זיהוי מס ואישור”, (Request for Taxpayer Identification Number (TIN) and Certification) משמש לאסוף מידע על ספקים וקבלנים עצמאיים לצורך דיווח מס נכון ומדויק.

בטופס W-9 יש לציין מידע הכולל שם מלא, כתובת, סוג העסק (אם קיים), והמספר הפדרלי לזיהוי מס (EIN) או מספר הביטוח הלאומי (SSN) 

מידע הזה נדרש לצורך עריכת טופסי 1099, אשר מדווחים על הכנסה ששולמה לקבלנים עצמאיים ולספקים בסוף שנה.

מי חייב בטופס W-9?

טופס W-9 משמש בעיקר יחידים וחברות במצבים הבאים:

  •  פרילנסרים וקבלנים עצמאיים: אנשים שמבצעים עבודה עבור חברה כלא שכיר, כגון פרילנסרים, יועצים וקבלנים עצמאיים, צריכים להגיש את טופס W-9 כדי לספק את מספר הזיהוי מס שלהם (TIN) וכן מספר ביטוח לאומי  (SSN) או מספר זיהוי מעסיק (EIN) , ללא הגשה של הטופסת התשלום יהיה כפוף לניכוי מס במקור (עד כ -24%)
  • עסקים וחברות המשלמים ללא שכירים: חברות המשלמות לספקים  ונותני שרותים, עבור שירותים חייבות לאסוף W-9 מנותן השרותים בתחילת ההתקשרות. מידע זה משמש להכנה ולהגשת טופס 1099-NEC, “תגמול ללא עובד”, אם הם משלמים להם 600 דולר או יותר בשנה.
  • מוסדות פיננסיים: בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים עשויים לדרוש מבעלי חשבונות W-9 לדווח על ריבית, דיבידנדים והכנסות מסוימות אחרות ששולמו על חשבונות בנק והשקעות.
 
מה הקשר בין טופס 1099 לטופס W-9?
 טופס W-9 משמש ככלי לאימות ואסיפת פרטי הזיהוי והמס של המקבל התשלום, והמידע הזה נחוץ לעסק בכדי למלא ולשלוח את טופס 1099 באופן נכון. ללא המידע מטופס W-9 העסק עלול להיתקל בבעיות בעת הדיווח למס הכנסה. בסופו של דבר, שני הטפסים משלימים זה את זה בתהליך הדיווח והתשלום של מסים בארצות הברית. 

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בהטמעת מערכות ERP, בניהול כספים (CFO Services) עבור סטארטפים, חברות הייטק וחברות SaaS, כולל קבלת מענקי פיתוח וצמיחה מהמדינה ועזרה בגיוס הון, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן