fbpx
Search
Close this search box.

גיוס מנהלת חשבונות / מנהלת כספים להחלפה לחופשת לידה, כדאי לדעת

גיוס מנהלת חשבונות / מנהלת כספים לקראת יציאה לחופשת לידה – כדאי לדעת!

מנהלת כספים / CFO / מנהלת חשבונות העובדות ברציפות במשך 12 חודשים אצל אותו מעביד, זכאיות ל-26 שבועות של חופשת לידה (שרק חלקה בתשלום מהמוסד לביטוח לאומי).

עובדת שעבדה פחות מ-12 חודשים אצל אותו מעסיק באותו מקום עבודה זכאית לחופשה של 15 שבועות.

עובדת בהריון רשאית להתחיל את חופשת הלידה 7 שבועות או פחות מזה לפני יום הלידה (די נדיר, שכן מרבית הנשים מעדיפות לנצל את חופשת הלידה, לאחר הלידה ולא לפני).

במהלך חופשת הלידה, העובדת לא זכאית לתשלום שכר מהמעסיק, אלא לתשלום דמי לידה מהמוסד לביטוח לאומי. בהתאם לתקופת הזכאות שלה כלהלן:

 

  • עובדת  ששילמה דמי ביטוח לאומי עבור 10 חודשים מתוך 14 חודשים הקודמים ליציאתה לחופשת לידה, או 15 חודשים מתוך 22, זכאית לדמי לידה במשך 15 שבועות, מהמוסד לביטוח לאומי.
  • עובדת ששילמה דמי ביטוח לאומי  6 חודשים מתוך 14 חודשים, זכאית לדמי לידה במשך של 8 שבועות מתוך חופשת הלידה.
  • יש לציין שבתקופת חופשת הלידה ללא תשלום, העובדת ממשיכה לצבור זכויות סוציאליות שמקורן בוותק (דמי הבראה, ימי מחלה, ופיצויי פיטורין).
 

כיצד להערת ליציאת מנהלת חשבונות/ מנהלת כספים לחופשת לידה?

בהתאם לחוק עבודת נשים, כל עובדת הנמצאת בחודש החמישי להריונה צריכה להודיע למעסיק על ההריון, להלן הפעולות המומלצות להערכות נכונה של המעסיק טרם יציאת העובדת לחופשת לידה:
 
  1. לברר את מועד היציאה לחופשה לידה, והאם בכוונת מנהלת החשבונות / מנהלת הכספים להמשיך לעבוד עד למועד הלידה או קודם לכן.
  2. לבקש ממנהלת החשבונות / מנהלת הכספים להכין טבלת משימות שבאחריותה (Workload) 
  3. לברר האם יש אפשרות להעברת חלק מהמשימות לפונקציות אחרות באירגון
  4. במידה ומועד היציאה לחופשת לידה נקבע לתאריך X, יש לבחון האם הגיוס הינו קבוע או רק להחלפה לחופשת הלידה בלבד. במידה והגיוס הינו קבוע כגון שמנהלת החשבונות תמשיך בצוות אף לאחר חזרת מנהלת החשבונות המקורית מחופשת לידה, יש להתחילת בגיוס כחודשיים קודם, כאשר שבועיים יוקצו לראיונות, ולבחירה המועמדת המתאימה ביותר, חדש נוסף להודעה מוקדת של המנהלת חשבונות במקום עבודתה הנוכחי, ושבועיים נוספים לחפיפה מסודרת. במידה והגיוס הינו אך ורק לתקופת החל”ד אז ניתן להחל בגיוס כחודש קודם הכולל גיוס וחפיפה קצרה.

מה קורה לאחר הגיוס? 

לאחר הגיוס יש לבצע חפיפה מסודרת ע”פ טבלת המשימות שהוגדרה (Workload). כאשר מומלץ בשבועיים הראשונים לעבוד בצמידות למנהלת החשבונות החדשה, משרדנו מתמחה בהחפה לחל”ד ומנסיון על מנת להצליח בתפקיד יש להקפיד על הנקודות הבאות:

 

  • כככביצוע חפיפה מסודרת
  • קבלה מסודרת ביום העבודה הראשון יש חשיבות גדולה, כולל הכנת עמדת עבודה, וציוד משרדי נדרש
  • הצגת תוכנית העבודה, ותאום ציפיות
  • כנסה הדרגתית לתפקיד, והבנה שהשבועיים הראשונים עמוסים מאוד הן מבחינת הכרה של הסביבה העסקית של החברה, ואף מהבחינה שיש עבושה שצריך לבצע, ושוב פעם תאום ציפיות
  • שיחת משוב עם העובד/עובדת

 

לנו באקאונטיקס- AccountX ניסיון של למעלה מ-20 שנה בניהול חשבונות במערכות ERP מתקדמות , יש לנו ניסיון רב במיסוי ישראלי ובינלאומי, מעוניינ/ת לשמוע עוד? קבע/י פגישה לייעוץ. 

LinkedIn
Facebook
Email
דילוג לתוכן